Palvelut

Lumiliner – Huomaamaton ja helppo kalvo-oikomishoito

Lumiliner-oikomishoito on tämän päivän vaihtoehto hammasraudoille. Hampaittesi mukaan yksilöllisesti valmistetut, lähes näkymättömät oikomiskalvot korjaavat hampaittesi asentoa askel askeleelta – tehokkaasti, tarkasti ja hellävaraisesti. Hoitojakso halutun lopputuloksen saavuttamiseksi kestää yleensä 5–12 kuukautta.

Lumiliner-oikomishoito hyödyntää hammashoidon uusinta keinoälyä käyttävää teknologiaa, jolla hoitohenkilökunta seuraa hoitosi etenemistä reaaliaikaisesti. Älykkään etäseurannan ansioista tarpeettomia hoitokäyntejä ei synny – hampaiden oikominen on vaivatonta, turvallista ja kustannustehokasta!

Perushammashoito (lapset ja aikuiset)

Löydämme nopean ja tehokkaan ratkaisun rikkoutuneen hampaan korjaamiseen, hammaskivun lievitykseen ja muihin hampaiston liittyviin haasteisiin. Säännölliset hammastarkastukset ja oikea-aikainen havaitseminen edistää merkittävästi yleistä terveyttä ja hyvinvointia.

Implantti eli keinojuurihoito

Hammasimplantti on ensisijainen hoitokeino yksittäisen hampaan puutokseen. Hammasimplantilla voidaan korvata yksi tai useampi puuttuva hammas pysyvästi.

Implantti eli keinojuuri asennetaan leukaluuhun, jonka päälle hampaan näkyvä osa, implanttikruunu. Implantti tai implanttikruunu eivät vaadi erityistä hoitoa, vaan ne tulee puhdistaa hammasharjalla kahdesti päivässä normaaliin tapaan.

Hammasprotetiikka

Hampaan menetykselle voi olla useita syitä, kuten tapaturma tai sairaus. Puuttuva hammas tai hampaat voidaan korvata joko kiinteällä tai irrotettavalla proteettisella ratkaisulla, joita ovat kiinteät (kuten osa- tai kokoproteesit eli tekohampaat, kruunut, ja sillat) sekä irrotettavat rakenteet, kuten joustava osaproteesi.

Suussa piileskelevät krooniset tulehdukset voivat olla useiden kansantautien, kuten sydän- ja verisuonisairauksien taustalla. Hyvin hoidettu suu ehkäisee vakavilta sairauksilta. Esimerkiksi hampaan puuttuminen vaikuttaa pitkällä aikavälillä purentaan, leukojen asentoon sekä syömiseen ja puhumiseen.

Suuhygienistipalvelut

Suuhygienisti pitää yllä hampaiston ja suun perusterveyttä poistamalla säännöllisin väliajoin mm. hammaskiveä ja havaitsemalla sekä hoitamalla iensairauksia ja muita suussa havaittuja ongelmia.  Säännöllinen hampaiden ammattimaiden puhdistus auttaa pitämään hampaasi valkoisina ja terveinä!

Nukutushammashoito

Lumi Dentalin hammasasemilla teemme kaikkemme, jotta hoitokokemuksesi on aina onnistunut ja miellyttävä. Meillä hampaasi pienet tai suuret haasteet voidaan korjata tarvittaessa nukutuksessa.

Tavanomaisin syy nukutuksessa tehtävään hammashoitoon on asiakkaan eriasteiset pelkotilat. Pelkoa voivat aiheuttaa muun muassa kipu, neulakammo, epäonnistuneiden hammashoitokertojen aiheuttamat muistikuvat ja kokemukset, negatiivinen mielikuva omista hampaista ja niiden kunnosta, kustannusten välttäminen, kivun välttäminen, tukehtumisen pelko ja nielurefleksin hallitsemattomuuden tunne.

Hammashoitopelko voi johtaa oman hampaiston terveyden laiminlyöntiin ja suun terveyden heikkenemiseen. Pelon hallinnassa auttaa luotettava hoitosuhde hoitavaan henkilökuntaan ja kiireetön hoitotapahtuma, joka on potilaan odotusten ja tavoitteiden mukainen.